Träna med en mycket liten hund….

är inte alltid så himla lätt. Man får kröka på ryggen rätt ofta och när man skall lära in nya saker måste man sitta på golvet eller på en stol (i bästa fall) för att det skall vara lättare att nå. 

Idag tränade vi utomhus och då vägrar jag gå ner på knä för att lära in nya saker så vi körda lite vidareutveckling på saker vi redan kan till viss del men behöver träna mer på. Detta som ett resultat efter fredagens dåliga resultat på träningstävlingen. 

Vi tränade fritt följ med starter och sträckor upp till 20 steg och den sista (som vi gjorde på hemvägen blev en 30 steg lång sträcka. Han gick jättebra och det är bra att surfa på den vågen. 

Höger om tränade vi och det gick så där. Behöver fila mer på detta inomhus.

Hålla fast apporten och ingång med dito, vilket är ett moment som vi har haft en viss diskussion om men idag var vi helt överens flera gånger. Det går framåt ialla fall.

Han älskar ju att kampa med grejer och det utnyttjade jag när det gällde att hålla fast och det var nog det som gjorde lite nytta. Att hålla emot under ivriga hejarop från mig med ordet HÅLL, jämnade nog vägen lite grann. Tror jag i alla fall.

Sedan är det så mycket mer som är roligt med honom och att han får belöningar han gillar är ju det roligaste för han blir så glad.

Jag hade m a o en liten och mycket glad hund med mig hem från ängen idag.

 

2 responses to this post.

  1. Bra jobbat. Btw. jag har ett tapetserarbord i källaren han kan gå på, så kan Du gå bredvid utan att böja Dig… 🙂

    Svara

  2. Kan du göra så att det blir 40 m långt med en vinkel någonstans på mitten, så tackar jag och tar emot. 🙂

    Svara

Lämna en kommentar